HAPPILY EVER AFTER

Daisypath Anniversary tickers

Iman Dani Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Edna Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Ayra Mohd Hafiz

Lilypie Premature Baby tickers

Sunday, October 23, 2016

Kilang Bateri Johor Bahru

Assalamualaikum,
 
adoi letih nya saya seminggu ni, serius banyak melampau kerja. petang ni pun ada meeting, curik masa sekejap update blog :)
 
ok ada pernah dengar tak Kilang Bateri kat JB ni? kalau johorean of cos mesti tau sangat la kan. untuk bukan orang Johor mesti macam wonder apa Kilang Bateri ni. ok actually tempat ni boleh kata macam ala-ala indoor downtown kot.. memang banyak local stores dalam ni, ada foodcourt, ada indoor games, dan banyak sangat hipster café.
 
tapi kenapa nama dia Kilang Bateri? actually tempat ni dulu adalah Kilang Eveready yang buat bateri tu. so memang Kilang Bateri take over untuk transform jadi macam sekarang. interior memang diorang kekal kan ciri-ciri kilang tu. takde major transform pun, so macam classic la tempat dia. one thing, saya rasa hampir 90% stores monopolised by bangsa kita. so nampak macam best la jugak tengok orang-orang muda berniaga. try la search gambar-gambar kat Kilang Bateri, such a new thing la, thumbs up to the team sebab came out dengan idea creative macam ni.
 
nak cakap pasal hipster café memang banyak sangat dalam ni. sampai saya cakap dengan suami kalau agak-agak boring tak tau nak pegi makan mana, kita boleh la jelajah satu-satu café kat sini. malam tu kitorang pilih untuk makan kat "Pantry Café". sebab malam tu rasa nak makan light-light je, so lets give a try kat pantry since saya nampak ada sign ni:


Mango Cheese Cake by KulaCakes. ha sebenarnya saya memang dah lama teringin nak makan kek diorang ni. sebab banyak review kata the best cheese cake in Kuantan. saya share my personal thought k, kek ni diorang serve kat saya dalam keadaan frozen. so saya tak pasti the real serving memang frozen ke atau macamana. saya try makan masa tengah beku, macam so-so je la. kek dia tak manis sangat, a bit blunt pun ada. then, saya cakap dengan suami, agaknya Pantry Café ni beli kek all the way from Kuantan kan, so maybe dia tak serve fresh, so saya biarkan kek ni defrost dulu. tapi masalahnya lepas defrost kek ni mencair, lembik sangat.. but taste still kurang aummm sikit la. entah la eh..haha mati la orang kecam. hello citarasa kan very general, kalau u kata sedap, sedap la.. terpulang. 


malam tu kitorang order nachos cheese, Hawaiian pizza, dengan apple juice. haaa saya kan sebenarnya a bit frustrated la dengan all the hipster café ni. saya dengan suami ni memang kaki jelajah mencarik makanan. so memang we have tasted several hipster café, rating kalau dari 10 cafes hanya 2 jelah kot yang kitorang akan visit lagi. rasanya mesti semua agree dengan saya yang café macam ni charge you really over price, tapi tu saya tak kesah sangat, sebab motto hidup saya as long you serve makanan best, saya tak kisah bayar lebih sikit pun. tapi its really upset bila kedai dah cantik, food presentation creative dah, tapi taste tak sesedap harga.



I harap sangat Pantry café improvise la the taste. sebab you serve food yang sangat light, which is nachos cheese, boleh je mewahkan sikit dengan cheese sauce, tabur lebih sikit the garnishing. pizza pulak u got the taste, flatbread ok la not bad ada rasa crunchy, tapi again topping dia macam takde rasa apa, cheese awat kedekut sangat
 
Pantry café please take note kalau you nak repeat customer, please improve, improve. sayang la sebab café dah cantik, layanan ok, ambience cantik, tapi food kurenggg. tapi still saya tetap tak serik nak cuba hipster café yang area situ, saya nak jelajah satu-satu, suami take note jugak eh :)

No comments: