HAPPILY EVER AFTER

Daisypath Anniversary tickers

Iman Dani Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Edna Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Ayra Mohd Hafiz

Lilypie Premature Baby tickers

Sunday, March 20, 2011

saya kini geng mak orang..erkk

aku baru balik dari course shipping selama 3 hari. badan aku pun da separa longlai akibat keja seminggu non-stop. skang aku da boleh bayangkan sesiapa yang kena on duty time weekend. memang gud job la korang~! ye hari ni pun aku masih bekerja beb, kalo ujung tahun increment x cun, memang dasar la..hahaha

ok ni nak cite pasal course yang aku attend tu, ouh bukan apa yang aku belajar dari course tu tau. tapi berkenaan dengan mereka yang attend. ni kira cite pasal perempuan ok. so dalam kelas tu macam naturally terbahagi kepada 2, iaitu geng mak orang, dan geng student praktikal dari Kastam. aku attend course ni sorang je, so memang sah2 la aku x kenal orang sebelah aku, depan, kiri, kanan. aku ni plak jenis observer, ye la kita x kenal kan, x kan ko nak main terjah jer tanya laki keja apa, anak berapa ramai, keja sebagai apa..aishh.. ko jangan x tau, ada orang jenis sensitif tau soalan2 macam tu, so better ko jadi observer dulu, kalo nampak dia jenis friendly, baru la ko cite *pong *pang dengan orang sebelah ko.

aku malas nak bangkit kan cite budak2 praktikal tu sebab aku agak hangin dengan perangai student zaman skarang. da Kastam hantar ko pegi course free untuk shipping. baik lah ko focus dalam kelas. ini adalah course shipping anjuran United Nation yang memang bodoh kalo ko x absorb apa yang di ajar oleh presenter. bila masa exam baru ko ternganga x tau nak jawab apa..haihh x pasal2 aku hangin pagi ni..haha

da2 back to normal mode, aku serious x expect yang duduk semeja dengan aku semua da kawin. al maklum, muka mereka nampak muda, just dari segi badan mungkin aku bole agak mereka ni da kawin atau belum. so bermula la sesi kenal2, yang aku terkejut majoriti dari mereka paling sikit anak adalah 2, dan paling ramai anak adalah 5 @~@ bila aku bagitau anak aku baru sorang dan nak masuk 8 bulan, dorang ketawa..erkk. bila aku tanya umur diorang, majoriti adalah awal 30-an. aku da start kira2 dalam kepala, diorang bersalin kan anak pertama masa umur 24tahun, which is sama tahun dengan aku lahirkan dani. adakah ini bermakna, bila umur aku 32, aku da ada anak 4?? T__T

FYI lagi, majoriti mereka ada kes accident! accident di sini bukan bermaksud pelanggaran di antara 2 kereta yer adik2.. accident bermakna... ahh kaum ibu pasti tau T__T ouh bukan la aku nak pandang senget dengan kes accident, itu terpulang pada masing2. semua nya kerja tuhan. DIA tau apa yang terbaik untuk kita. mungkin pada mereka, da accident nak buat macamana. hahaha.. kalo bagi aku plak, memang 50% aku tidak kesah kalo terjadi nya accident, manakala 50% lagi aku akan cuba elakkan. dan sebab tu la sampai sekarang aku x carik apa2 pun pregnancy prevention.

tapi sumpah aku rasa sangat awkward bila duduk dengan geng mak orang. walaupun aku akui sangat best bila bercerita perihal anak masing2. kalo aku blogwalking pun aku prefer blog mak orang dari aku tengok blog budak mentah yang bercerita hari ni dia pegi dating, boifren bagi thousand of rosses, he truly make my day..wekk wekk .. eh jap jap, apsal hari ni aku lancang sangat ni? haha..afni behave! sorry to those kids.. =)

sebelum ada si anon yang kata aku "ek eleh awkward konon, sedar2 la da jadi mak orang.." yer saya sedar, dan aku sangat bangga jadi mak. cuma nya aku x perna berjimba dengan geng mak orang in real world. most of kawan2 aku masih bujang atau sedang bunting. so celah mana aku nak cite pasal dunia ibu? plus dalam ofis aku plak majoriti adalah geng mak yang suda berumur 40 tahun ke atas, yang memang sah2 la x berminat nak bercerita debaran menunggu anak pertama, sebab nya mereka lebih happy bercerita perihal persiapan perkahwinan anak masing2 ataupun share sesama mereka bila result UPSR anak diorang nak keluar..haha..

aku betul2 get into geng mak orang dalam blog ni haa.. dan they are truly make my days. mungkin juga aku ni perasan muda, tu yang perasan auww awkward nya.. haha.. dah2, pening aku tengok apa aku cite ni. tapi saya berikrar tidak akan berlaku awkward bila satu hari nanti berkesempatan bertemu dayu, elly, nurul, hannah, yaya dan yang lain...


si jantung hati saya

9 comments:

~daRLee ZuRiS~ said...

samalah.sejak dah ada anak nie cam lagi banyak kawan2 yg serupa.
best.boleh share ilmu kan :)

afni+hafiz=dani said...

btoi tu zuris. kadang2 kita ni 1st time mommy byk benda x tau. so sama2 tuka info, rasa best =)

Anonymous said...

tak semesti nye ngan mak org je.... ngan mak sendiri or mak mertua pun lg banyak ilmu tentang anak2 kecik...

Unknown said...

okay lah 24 dah ada dani
kita ni, masa 24 tgh berjimba lagi
umur 27 barua da cha
plan by 30 baru cha dpt adik (:
tapi pagi tadi abah dia kata 'abah baia dik masa cha umur 5 tahun eh'

hahahahah
silap2 2 beradik je kang..

berkongsi ngan org yg seumur lagi syiok sebab pemahaman hampir serupa
kongsi ngan org lain zaman
kurang best

nadja said...

alamak tak sedap nya ckp geng mak orang.. ckp la geng hot mummy ker.. ok la sket.. hehehe ok la tuh..

mamaelly said...

hihihi kadang2 tgk gak..ada geng2 mak orang yg best..ada yg keje nak hentam orang je...hihi tp setakat ni geng2 mommy elly semua2 best2 belaka...hihihi

afni..cun la gambar tu..

afni+hafiz=dani said...

Dayu : haha..pengsan kalo tggu lg 5 tahun. tapi bes skit, nnt cha bole tlg jaga adik.hehe

btol tu, cite dgn org sezaman lg bes, lg2 mak zaman skang byk pentingkan quality dari quantity.

afni+hafiz=dani said...

nadja : a'ah la..x hot la ckp geng mak orang..haha. ini kes afni post entry nak cepat. tu yg tunggang langgang ayat..hehe

afni+hafiz=dani said...

mamaelly: haha.TQ elly. harap mintak jauh la dari geng yg keja nak hentam org je tu..hehe