HAPPILY EVER AFTER

Daisypath Anniversary tickers

Iman Dani Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Edna Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Ayra Mohd Hafiz

Lilypie Premature Baby tickers

Sunday, February 6, 2011

alahai berat badan ku, peha ku..oh oh

haha..da macam lagu la pulak~~ hai semua =) cuti sangat best, lama.. sampai hari ni jadi blur nak buat kerja. how i wish i could be a housewife, tapi poket mesti tebal..haha.

ok, ok enough! pagi-pagi aku da dapat parcel, benda yang aku sangat2 tunggu nie..apakah?



finally, aku berjaya beli Jus Mate 5 (jm5)

actually, da lama da aku aim benda ni, lagi2 lepas bersalin kan dani. para mak2 memang maklum la kan, bila da bersalin ni body part kita memamg da x semenggah langsung. aku muda lagi weh, baru 24 tahun 5 bulan, so kena la amik inisiatif sikit nak comey2 kan badan, lagi2 muka laki gua macam budak2, so x kan la aku nak nampak x senonoh sebelah dia kan?


alahai laki ku yg kurus, lagi buncit..

ok apa la yang di jadikan isu sangat kan pasal berat badan ni? entah la, bagi aku terpulang kat masing2, kalo pada aku, of cos nak nampak cantik pakai baju, sihat & fit, dan pasti untuk suami ku jua..ahh

rasa gerak hati nak beli jm5 ni bila lepas 5 bulan bersalin, aku pegi tesco, timbang berat, skali hamek 71kg!! aku type balik nih 71kg ok!! gila mak aihh..aku memang sah2 la confius dgn berat badan aku, sebab lepas je dani bersalin, berat aku jadi 65kg. FYI, berat biasa aku adalah 58kg. masa preg kan dani pun berat aku naik 13kg je. so bila lepas bersalin tengok berat aku 65kg, aku xde la jadi kan isu sangat, sebab berapa kg je nak gigih turun kan lagi. tapi yang buat aku x puas hati, aku still makan portion biasa, memang aku x makan secara berlebihan. FYI lagi, da 6 tahun kot aku makan hanya sesenduk nasi walau lapar, hanya buat x tau pada periuk nasi yang melambai2 suruh; "tambah la lagi nasik, tambah la lagi~~~"".. so bila da tengok jarum timbang tu dekat 71kg, so paham2 la eh cari inisiatif..haha

at first, aku memang makin kurangkan makan.kalo dulu aku makan nasik 2 kali sehari. tapi sekarang pagi aku minum milo cereal, tengahari nasi sesenduk, malam mushroom soup. kadang2 ada gak aku puasa, alang2 bole ganti puasa kan. tapi yang buat aku bertambah hangin tu bila berat aku turun 1kg je bila aku praktik kan semua di atas..caitt! nak pegi gym, memang x la, mana ada kawan beb, malu aku~~

so bff aku syor kan, jm5! dia kata, dia main2 makan pun, bole turun 3 kg. kalo serious mau turun 6-7 kg. so apa lagi, try la kan.. dalam kotak ni ada 20 sachets. aku akan start makan esok, so apa kata follow aku punya 20 days journey with jm5! aku nak tgk keberkesanan nya..x sabar ni nak balik umah mak mentua aku bulan depan, biar dia terbeliak tgk menantu dia da hot balik..hahahahahaha

lastly, meh aku tempek gamba masa badan flat je, sekarang? huh! main konda kondi pun boleh =

dulu selamba badak posing2 badan dari tepi. sekarang? big no! aku rela nyorok belakang stroller..haha

aku rasa time ni lagi kurang dari 58kg, cos time ni gigih main futsal


10 comments:

J u l i a 。.゜✿ said...

Hello Afni =)

nak cepat turun berat badan ?
hmm ju sekarang tengah consume SDII tau. sebulan 8kg turun. tapi nasi tak boleh makannn. roti. susu & pisang. semua tu pantang.

jus mate ju try banyak kotak, alahai.. macam tak jadi apa pun. tapi rasa jus mate ni sedap kan ? nyam nyam

gambatte ! =)

afni+hafiz=dani said...

hi jue =)

tu la, skarang terpaksa amik supplement sbb x tahan tgk berat x turun2. ok nnt afni google SDII tu k?

jus mate ni pun bff afni yg syor kan. x sempat lagi rasa. afni habis kan satu kotak dulu, kita tgk macam mana progress nnt..hehe

So Shy Lady (SSL) said...

salam knal afni..
me pun dalam usaha mngempiskn prut :D

afni+hafiz=dani said...

So Shy Lady: hai awak =) yes, jum kita bersama2 berusaha gigih <3

Mama Kembar Tiga said...

good luck afni! mama pernah try gak JM5 tu, mmg berkesan, dpt turun 4 kg dgn sekotak je. Tp malangnya tak continue sbb budget constrain, pastu tak kawal makan so now dah back to my 'normal' size yg tak normal huhuhu *i'm obese* huhuhu...

afni+hafiz=dani said...

Mama Kembar 3: wah bagus sgt la tu kan dpt turun 4kg. kawan afni pkai pun die ckp bole trun 8kg. tapi tu la, afni pun paras leher kak tgk harga die..kalo tiap2 bulan kena consume, kena catu jugak..hehe

shahela said...

nyah ko still pkai jusmate5 kew
ader hasil nnti ak follow ko erk

afni+hafiz=dani said...

still lagi.gigih kot nak kurus..so far ada turun skit. aritu lepas 3 hari, turun 300gram. ni da lama x timbang, xtau la. penimbang kat umah tu x btoi.malas nk guna

shahela said...

wei ak nk beli gak la
brp arga ko beli ari tu

afni+hafiz=dani said...

lala: kalo ko beli kat kdai biasa mmg rm200. ni aku beli kat eja cos die member, so dapat la rm150. kalo nk bgtau la. nnt aku bgtau die