HAPPILY EVER AFTER

Daisypath Anniversary tickers

Iman Dani Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Edna Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Ayra Mohd Hafiz

Lilypie Premature Baby tickers

Sunday, January 23, 2011

sabtu adalah hari tanpa plastik

sabtu lepas B cuti, rasa nya macam da lama gila dia x cuti.so, time nie je la nak ajak dia ukur mall ke apa. kita decide nak pegi Jusco Bukit Indah, pada org yg duduk JB atau orang JB sure tau Bukit Indah ni dekat mana..since, kitorang pong pang dgr Jusco kat sini besar dan byk kedai, try la pegi..


pasal pergi Jusco bukan lah motif sebenar nak story, ni pasal sabtu adalah hari tanpa plastik! actually aku dgn laki aku nie short term memory skit..asyik lupa jer yang kalo hari sabtu jer, jgn harap la ada plastik, waima korang shopping baju berbundle2,berpuluh helai pun, jgn harap diorang ni bg plastik. tapi aku rasa ada certain kedai yang akan bg plastik upon request,tu pun kena charge 20sen.


B ada cakap, "eh i rasa hari ni xde plastik cos tgk troli diorang xpkai plastik pun.." aku pun buat dunno je la, sebab bukan nye nk pegi shopping pun. so, jalan punya jalan, singgah la butik FOS ni, ada byk pyjamas GAP kat sini..aku xtau pun~~semua jenis baju GAP kat situ 3FOR RM30. ni pun bukan la motif aku nk story kat sini. then, apa lagi pilih2 pegi la bayar..B yang bayar, so aku pun terus keluar. yang buat aku terkejut, B berlenggang kangkung je bwk baju tu TANPA plastik..aihh pelik..

" i x expect plak, beli baju pun xde plastik..hahaha..kelakar gile"; kata B..

ni la barang yg kitorang beli, TANPA plastik..

pelekat biru tu, sebagai tanda korang da bayar


sebab kan semua barang xde plastik, terpaksa la beri brg2 yg kecik

tu yang roti tu mujur gila la dia bg plastik gak, kalo xde plastik, try imagine kena pegang sebijik2 kat tgn..end up penuh la stroller dani dgn brg2 yg aku beli..

kalo nk ckp pasal pendapat aku pasal hari tanpa plastik ni..emm.. ok la!aku sokong jer..

tapi mmg aku x kan keluar shopping hari sabtu la..haha

6 comments:

antalya said...

terkena kt tesco mutiara damansara last year.ms mula2 kempen no plastic bag tuh.siyes xtau.hubby smpai dh nk gadoh ngan dak kaunter hahaa

Unknown said...

ekwan sgt tensen hal ni
dia tak suka
dia kata'ye bagus bagus' tp silalah bagi option lain kalau tak nak bagi plastik
brown paper ke
maka, skrg jgn lah nak masuk giant ke mydin ke ari sabtu

afni+hafiz=dani said...

antalya: tu la afni pun xtau..mmg terkejut gile..paling kesian bila tgk org beli brg dapur..lepas byr, hamek~~ satu hapak plastik pun xde..da nk angkut brg2 tu cano..haha

afni+hafiz=dani said...

dayu: tu la skarang nie mana2 pun da xde plastik bila hari sabtu, yg kita nie time cuti la baru nk beli brg dapur..bagus gak pendapat ekwan tu or else try buat hari tanpa plastik pd weekdays je, lg bagus kan??ayooo..

shahela said...

pas nie bwk bkul jer p shoping

afni+hafiz=dani said...

euuwww..x glemer la..hehe