HAPPILY EVER AFTER

Daisypath Anniversary tickers

Iman Dani Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Edna Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Ayra Mohd Hafiz

Lilypie Premature Baby tickers

Thursday, October 27, 2011

ber-cream puff kita di hari jumaat~

hari ni aku terpaksa amik EL, demi konon nya nak menjaga si anak kecik yang muntah tak sudah-sudah. pagi tadi aku bukan main dah bersiap berbaju kurung nak pegi keja, sekali mamat kecik ni muntah lagi..ok fine, alang-alang da tuka baju semua, aku bawak je la dia breakfast kejap.

sampai MCD, bukan main sihat kau yer..



dalam pada boring kat rumah tak tau nak buat apa, aku terus plan nak buat cream puff.. tapi mahu di warning banyak kejadian yang memalukan diri sendiri masa nak bake benda alah ni, antara nya:-


- aku yakin yang kat rumah aku ada penimbang, sekali hampeh..rupa nya hanya imaginasi..

- aku tak ingat resipi ni guna susu segar, aku rembat jer susu S-26 si dani..huhu

- plastic cover untuk nozel koyak..haha, mengalah chef!


masa nak buat puff dia tu, na bagitau kita kena kacau sendiri kan? aku dah try kacau, tapi dia jadi ketulan-ketulan yang menggerunkan, aku da geram terus ambik mixer, terus kite putarr! yeah, mudah, lepas agak-agak soft, baru aku panaskan balik.

maaf di atas rupa yang agak tidak senonoh..


nampak macam menjadi ~


taraa~~ not bad la, walaupun semua tak sama size



aku ada terbaca satu blog ni, tapi aku tak pasti blog mana, dia advise guna foil untuk lapik dulang tu. then aku pun try lagi. tapi tak best la, foil tu penyebab puff aku melekat. ke aku yang kurang mahir? aku tengok blog na, dia pakai baking paper jer, pasni proceed baking paper je la gamak nya..so nak tengok tak hasil cream puff aku??





betul kata dayu, seriously kami perlukan noven yang lebih besar..letih la bake, dapat berapa bijik jer.. oh untuk resipi sila check di blog na okeh!

6 comments:

Nurul aziyana said...

sudah berjangkit!
aduh lepas ni resepi ape la plak

mun said...

pergh salute lah afni....sedap kot walaupun tak jadi....hehhee

nanonano said...

na guna aluminium foil tuk bakar ayam daging je,
xpenah guna tuk bake ape yg berkaitan kuih n kek,
boley yek?? huhu
btw tahniah,
rupe xpenting yg penting sedap kan????
hehe

Unknown said...

kan..kan..
pakai oven 23liter ni bape ketul je dpt sekali bakar
membazir duit electric wehh bakar byk2 kali..

afni..nozzle camne ko guna erk?
kasik share

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

wahhh rajin tol la mama dani nikh..aunty nak dtg umah la mkn ...eheheeee

KAK RAINBOW said...

wah rajinnya afni ni