HAPPILY EVER AFTER

Daisypath Anniversary tickers

Iman Dani Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Edna Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Ayra Mohd Hafiz

Lilypie Premature Baby tickers

Monday, August 1, 2011

tragedi air tebu di bulan puasa

semalam aku dengan B travel dari KL ke JB. memang purposely kitorang malas nak balik JB lepas berbuka, so kami keluar dari KL dalam pukul 2.30pm. cuaca memang super terik. aku pun letih nak layan B bercakap, tengah-tengah puasa ni kalau bercakap, tekak jadi kering giler.


then, sebelum berbuka aku sempat la singgah ke bazar ramadhan, tekak aku teringin nak minum air tebu. yang buat kan aku marah, bila mana..


aku nampak abang yang jual tu, tuang air dalam cawan dulu then baru dia transfer ke plastik bungkusan. aku kira abang ni first time meniaga kot, tu yang dia nak estimate betul-betul. kalau terlebih estimate, nanti dia rugi..haha


so, dalam pada abang tu nak tuang air tebu ka dalam cawan, aku nampak dalam cawan ada getah. abang tu slumber gila celup tangan dia dalam cawan, then continue tuang air sampai penuh cawan. dan bertambah slumber mamat ni tuang dalam plastik, bungkus bagi aku. kau rasa aku patut maki ke apa??


aku saba jer, tak kuasa nak bergaduh, sebab aku nak kejar buka puasa. sampai rumah, aku try rasa skit.. bertambah aku nak mengamuk..confirm abang tu campur dengan air paip..


haihh.. apa la macam tu.. pada peniaga-peniaga bazaar, meh akak nak nasihat sikit.. korang kalau berniaga biarlah ikhlas ok? jangan lah hanya kerana nak mengejar untung. pengajaran nya, memang confirm aku tak kan beli air tebu lagi..ee

4 comments:

nanonano said...

sedeynye citer..huhuhu
tu la mknn or air kt bazar2 ni susah nk dipercayai, keh3
if nk beli air tebu, tgk gerai yg mana dia proses kt ctu
pastu trus tuang dlm plastik tanpa campuran,
bru betul2 kaw,
biar mahal sket xpe, hehe

mun said...

hurm gitu lah eik...seelaoknya janganlah membeli kat pasar ramadan tue....kadang2 tue mahl pastu tak sedap..pastue bab kebersihan kita tak tahu pulak

Unknown said...

amboi depan mata customer brother tu buat mcmtu?? berani sunggoh dia. smlm sy ke pasar ramadan jugak, tp satu pon tak menarik hati utk dibeli..

Unknown said...

tu yg malas nak beli kat bazaar ni
yg niaga dok pikir untung melebih2
last2 dpt dosa je lebih
tu blum lagi rege yg mcm tak reasonable
kalau sedap takpe gak
ni hampeh
masak je lah sendiri kat rumah
simple pun bleh licin