HAPPILY EVER AFTER

Daisypath Anniversary tickers

Iman Dani Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Edna Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Ayra Mohd Hafiz

Lilypie Premature Baby tickers

Monday, August 8, 2011

puasa pertama aku sebagai seorang isteri dan ibu

huu apa kes puasa pertama sebagai seorang isteri dan ibu? yeah, seriously ini adalah the real puasa pertama aku serentak sebagai isteri dan ibu. confuse lagi??haha.. ok macam ni, masa tahun pertama aku dengan B kawin, kami masih duduk asing, which is aku di KL, dan B di JB. tahun kedua pun aku tak sempat puasa bersama, sebab aku dalam pantang di KL gak. that's why ini adalah tahun pertama kami bersama.


apakah isu nya?? ianya menjadi isu bila aku kena bangun sahur untuk memasak. dulu ku fikirkan perkara itu mudah dan menyeronokkan. but honestly, agak menyeronokkan dan sedikit letih. sebab dulu masa aku duduk dengan parent, aku ada tolong mak aku masak. tapi semua idea nak masak apa, datang dari mak aku. tapi kali ni aku kena pikir sendiri.. tu yang letih beb. tak kan pagi-pagi buta nak call mak aku tanya dia aku kena masak apa untuk sahur..LOL


seminggu pertama sahur bersama, aku dah blank. siap cakap kat B, alahai bosan nya nak masak apa.. lauk pun jadi berulang-ulang lauk sama. sampai la aku konon-konon nya termotivate tengok lauk korang kat blog.. kalau sebelum ni aku duk ulang telur dadar jer.. kali ni kasi up sikit =)



masakan paling bermaruah setakat ni..haha


cik abang ni nak ucap selamat berpuasa semua =)



3 comments:

AxieAziz said...

Selamat menempuh lagi 20 hari untuk memikirkan juada bersahur.. =P

mun said...

oklah tue afni...biar simple janji masak sendiri....

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

sedap gak...huhhuhu