HAPPILY EVER AFTER

Daisypath Anniversary tickers

Iman Dani Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Edna Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Ayra Mohd Hafiz

Lilypie Premature Baby tickers

Thursday, April 7, 2011

mari jadi macam saya, angkut dani pegi outstation!

morning! lega bila hari ni da jumaat, esok dan lusa boleh jalan kan upacara mengemas rumah yang dah macam kapal karam tu. haihh dani da makin lasak weh, dia akan keluarkan semua majalah, biarkan terabur. then dia pegi tempat lain pulak, singgah rak dvd, punggah... stress woo T__T

tak nak cite pasal tu. ni nak cite lain, pasal outstation, sejak da jadi mak orang ni, aku rasa semua orang akan mengeluh bila kena outstation. padahal bukan jauh sangat, setakat langkah 2,3 negeri. tapi hati mana nak tenteram tinggal kan anak weh.

so nex week bos aku assign pegi National Customs Conference kat Hilton kl nuh. conference nya 2 hari jer, tapi aku plan nak cont cuti sampai weekend. ye lah, alang2 boleh balik umah mak aku. tapi yang jadi aku susah hati. tak kan aku nak suruh B cuti hantar aku pegi KL. mamat tu jenis takut bos..hahaha..sori b..xoxo! so pikir punya pikir, aku decide nak pegi naik flight jer. tapi yang menjadi kegusaran aku mana pernah travel sorang naik flight, dan bawak baby? T__T

tapi tu jer cara mudah, dan selesa untuk aku dengan dani. belum apa2 aku da list out siapa yang aku bakal susahkan..hahahaha. jum tengok:


  • book flight, kena consider kesenangan dan keselesaan. alhamdulillah, aku pilih MAS.

  • aku da book teksi dari rumah hantar pegi airport, b tak dapat hantar T__T

  • dari KLIA, call mak aku suruh pickup.

  • mintak mak aku amik cuti, jaga dani 2 hari. sebab aku ada conference kan.

  • suruh adik aku hantar pegi hilton, sebab aku tak bawak keta.

  • balik mintak kawan aku pulak tolong pickup dari hotel.

  • pegi klia nak balik jb, suruh ayah aku anta.

  • sampai airport JB, call kak ipar or B datang amik..

hahaha..aamacam? kesian dorang.. terpaksa disusahkan. nak wat camne nak bawak anak sangat kan? semalam B ada cakap dengan aku:


B: kesian i..duk sorang je next week.


aku: laaa i bukan tak caya kat u. tapi biasa la b.. mana boleh pisah dengan dani.. darah yang mengalir dalam badan dia tu, darah i tuuuu...


hahaha..amacam? pandai aku susun ayat. later aku kasi post apa experience aku travel dengan seorang baby yang lasak masyaallah...

4 comments:

sharEna said...

gud luck yer!

kite next month baru nk kasi naurah naek belon g holiday. xtolah mcm mane dia kt atas tu sok. bdk2 kecik nie kan cam sensitip sket dgn perubahan cuaca bagai. hrp dia behave jelah nnti huk huk

seb baek habi ade sekali. klu x ape2 kejadian msti malu sorang2. takmo...=b

mun said...

wow...betul2 merancang dah nie..hehehe...mun tak penah lg naik belon tau...nak gak merasa tp tunggu mirza besar sikit...sekarang nie die duk melasak jek...tkt takmo duk diam nanti dlm kpl terbang tue

afni+hafiz=dani said...

sharEna: hehe..tu la sedih afni kena travel berdua je dgn dani. x bole imagine la cane nak handle dia.

afni+hafiz=dani said...

mun: hehe..dani ni pun sama je la lasak die. penin nnt nak handle..