HAPPILY EVER AFTER

Daisypath Anniversary tickers

Iman Dani Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Edna Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Ayra Mohd Hafiz

Lilypie Premature Baby tickers

Wednesday, March 16, 2011

reaksi si suami pabila si isteri berblogging


ha lelaki di atas adalah suami saya. maaf yer penat da aku korek mana gamba B single photo, tapi memang xde. aku carik gak kot2 ada gamba masa kami bercinta ke, tapi hampeh x jumpa or aku x pedulik setelah kehadiran boifren baru saya si iman dani bagi menggantikan lelaki di atas.

tu bukan lah point sebena aku nak cerita, tapi ni berkenaan dengan B da berjaya terjah blog aku~!haha..hai B sayang..xoxo..oppss..sebelum tu untuk yang wondering, suami saya tau saya ada blog ok. cuma dia xde masa nak investigate apa yang ada kat blog bini dia ni. da mari kita berbalik kepada point sebena, aku memang x kesah kalo B nak baca, dari dulu aku da inform dia yang aku tidak akan sekali2 cuba untuk bercerita perkara yang melibatkan sensitiviti rumahtangga.

so apa first impression dari B? haha..nak gelak aku bila dia bercerita pengalaman pertama dia menjejak kaki di blog aku;

B: hoho..i da tengok blog u?

aku: ha? yela tu macam la tau url blog i.

B: eleh i pandai la carik.

aku: ok, apa yang i cerita hari ni?

B: aaaa~~ u cite pasal benda yang menggembirakan!

aku: eleh..ntah2 main teka je. try bagitau apa i cerita yang menggembirakan tu?

B: ala u cakap astro x datang pasang lagi la..apa laa..

aku: eleh~~

ha tu la conversation aku dengan si suami. malu gak..bila sebiji2 dia nak mention apa aku cite..cait! eh tapi aku nak share beberapa point pada kaum isteri yang berjinak dalam blog ni, ouh sebelum tu point ini juga bakal menjadi sempadan aku sepanjang berblog:

  • jangan sesekali membuka aib suami. contoh nya, kita jaja yang laki kita ni pemalas, keja dia asik menepek depan tv, x tolong kita satu hapak pun. walau hakikat suami kita begitu, senyap2 sudey. x perlu jaja pada public, sebab kita x tau sape baca blog kita.
  • kalo kita rasa ada benda yang kita x puas ati dengan dia akibat bergaduh malam tadi, x perlu la meluahkan perasaan mara kita dalam blog. x manis kot~
  • jangan la menjaja ketidak comelan tindak tanduk keluarga suami. lagi2 bila blog kita x private, kot2 mertua ko google nama ko..ha hamik dia da detect blog tu.

ouh saya berjaya jumpa gamba kami berdua yang suwit muwit. tapi bukan gamba masa bercinta ok. gamba di kala saya sedang mengandungkan seorang manusia comel..





p/s: ahh suda..B da bunyi nak baby lagi..ouch ouch..gud bye la jus mate gamak nya~

17 comments:

nanonano said...

wahh bunyinye mcm dani nk dpt adik lg je..
congrats & good luck
ehh byk lak wish, :p

afni+hafiz=dani said...

hahaha..na jgn la ckp mcm tu..haha
btw, nape afni x bole masuk blog na? page do not exist manjang.

KAK RAINBOW said...

setuju
pernah baca satu blog seorang blogger dia merajuk dgn suami tp dia cerita tu mcm detail okeh masa nurul baca tu terfikir eh nape nak cerita detail mcm ni mcm not nice lah pulak.


betul ke apa na tu ckp dani nk dpt adik kah? good news tu congrats ye jika betul

afni+hafiz=dani said...

betul tu nurul, kalo bole benda yg privacy to just keep it to yourself. =)

hahaha..xde makna nya nurul. baru plan jer, ada rezeki ok jer. doa2 la k

Anonymous said...

penat kat opis... balik mlm overtime lak.... gud luck... :)

ღnFashyaღ said...

erk, kalau bgtau pasal hubby terminate broadband with my permission cane? huhuu

afni+hafiz=dani said...

ღnFashyaღ : haha..asal kan kita tau batas sempadan sensitiviti rumah tangga.

Nur said...

husband saya = my silent reader

;p

Unknown said...

hahahaha
dulu pun ekwan tak tau
lama gak abru dia discover, tp masa tu tunang lagi
skrg tiap ari dia bukak blog
tapi kadang2 je dia baca
kalau tak dia browse je

ye..blogging ada batasan
hal2 family, tak payah citer
tak elok

afni+hafiz=dani said...

`BaHa` : haha..husband kite ni da macam warden plak..

afni+hafiz=dani said...

Dayu : tu la better kite berlaku jujur bgtau die kita ada blog. untung ada blog sebab bole express our true color. untung2 kalo kita list kan wishlist idaman, da bole hint2 laki kita..hahaha

ღnFashyaღ said...

silap lah afni.... *without my permission..huhu

mamaelly said...

hihihi hubby elly mmg akan baca blog elly sbb dia sendiri ada blog..elly start berblogging pun sbb tgk dia aktif dulu.... hihih paling teruk pun dia komen..."sehari sampai 2 3 entry..tak de keje eh.." itu je la..hihih tapi dia tetap terima dengan baik semua penulisan elly lagi2 pasal isya..hihih

ehemmm ehemmm..leh la panggil dani along dah

afni+hafiz=dani said...

ღnFashyaღ : haha..tu yg afni confuse bila baca.

afni+hafiz=dani said...

mamaelly : seronok kalo hubby pun ada blog, bole tgk apa yg menggembirakan dia. apa yg dia x suka. hehe. elly, kenapa susah afni nak masuk blog elly? =(

hahaha..xde makna nya elly.

mamaelly said...

afni...takleh masuk blog elly??? isyaputry.blogspot.com...

afni+hafiz=dani said...

masuk tu mmg bole. tp lmbat sgt nak loading. xtau la kot pc afni yg slow =(