HAPPILY EVER AFTER

Daisypath Anniversary tickers

Iman Dani Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Edna Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Ayra Mohd Hafiz

Lilypie Premature Baby tickers

Monday, March 28, 2011

merajuk dan saya adalah sangat sinonim

wah apa kes cite pasal merajuk2 ni? haha. gue tengah merajuk dengan B.. uhuk uhuk

actually, kalau nak cite pasal merajuk ni, aku dengan merajuk memang x boleh di pisahkan. dari kecik sampai ke besa. kalau da sekali merajuk, confirm muncung tu boleh buat sangkut hanger. benda ni sebenar nya dari kecik lagi. tapi masa aku baru nak meningkat remaja tu, aku punya tahap merajuk tu memang sampai tahap unbelievable, sampai tahap mak aku tahan geram je nak lempang..haha. meh aku cite chronology merajuk aku yang sampai orang sekeliling pun geram jer.


masa baru nak meningkat remaja:


Let say, aku tengah jalan dengan family aku, then ternampak satu kasut comel sangat2, aku mintak mak aku belikan, dia x bagi, terus dia heret aku pegi kedai makan, aku rela keras kematu x nak makan selagi x dapat kasut tu. time ni mak aku baik lagi, x pernah lagi cubit aku kalo aku da merajuk. so dia pun bawak la aku beli kasut, baru la aku boleh makan dengan hati gumbira. Lagi satu, dulu aku adalah sangat alergic kalo orang sentuh makanan aku. konon poyo lapar sangat. order nasi goreng sepinggan. orang nak, aku memang x bagi. sape ambik sesudu pun, aku pun meleleh airmata macam ada orang meninggal. end up memang x habis makan pun, dasar kedekut.


masa zaman belajar:


Bila da masuk U, x main la merajuk2 weh. i kan da anak dara yang bila2 saja bakal di sunting...auwww ouh tapi jangan la tertipu, yang menjadi mangsa adalah kekasih hati ku iaitu B la. masa mula2 kenal B hangin je tengok aku. sampai dia perna tanya roomate aku, "kenapa la afni tu kuat merajuk.." haha..tu memang confirm dia ketap bibir jer tengok perangai aku. Satu perangai bila aku merajuk. B just nak bagitau jer yang dia x dapat topup hari ni, yang aku pulak dah meroyan x tantu arah macam B minta break-up. padahal aku boleh jer berlaku tenang dengan memahami situasi dia mungkin time tu dia xde duit nak topup. erk!


bila dah kawin:


haha..bila masuk fasa ni, memang sah2 la B yang jadi mangsa aku. silap sikit, aku da muncung x bercakap. padahal salah dia mungkin dia lupa nak off suis rice cooker jer. wah huduh la perangai aku ni. haha..x pun , salah cakap sikit, da berjujur airmata ku.


eh tapi da kurang banyak tau perangai merajuk aku ni. yelah dulu masa bercinta, B sanggup pujuk aku beria2, sampai 102 miscal, 43 sms. sekarang da kawin? hahaha..bolayan! si dani aku x tau la bakal menurun perangai aku ke x, harap x ikut la, buruk kalo lelaki merajuk..hehe


6 comments:

mAr@ZiEy said...

Rase yer Merajuk ngan perempuan da mcm kwn baik da kan..hahaha..tang muncung leh sangkut hanger tu mmg sama..hahaha..tp betul la..org lelaki ni..time bercinta sakan pujuk..da kwen..bolayan saje..saket ati gak..hehe

mun said...

hurm besalah tue afni....dah kawen nie kalau kite majuk..memang laki bolayan jekk..cuba masa bercinta..haha panas punggung tak bley duduk selagi kite tak ok..hahahaa.....
*eh nape muka dani mcm nak nages jeee tue???

afni+hafiz=dani said...

Mummy `Aish : haha..kan? geram jer..masa bercinta bukan main lagi..

afni+hafiz=dani said...

mun: haha..tau xpe. buat letih je kita merajuk dgn dia.

dani mara afni nak tgkp gamba die.hehe

Ayuraza said...

singgah sini dear..comel baby..n suker baca n3 sifat kenegerian tu..hehe

afni+hafiz=dani said...

hai ayu..TQ. =)