HAPPILY EVER AFTER

Daisypath Anniversary tickers

Iman Dani Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Edna Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Ayra Mohd Hafiz

Lilypie Premature Baby tickers

Tuesday, March 15, 2011

idea! idea! come to mama..

ouh serius sungguh aku xde idea nak post apa2 entry disebabkan tuntutan kerja yang sangat la membuak sampai tahap aku nak nangis laju2. di tambah pula dengan mertua ada di rumah, so aktiviti aku minggu ni dipanjangkan dengan pencarian food terhebat di JB.

tapi maaf la yer, kalo bersama mertua saya sangat pemalu nak amik2 gambar ni. haha.. kalo dengan B pun aku terpaksa sorok2 amik gamba. padahal mamat tu sedia maklum aku da berjinak dengan blog, so dia memang x amik port pun kalo aku sibuk nak bergamba.

ok la stop meleret2 sangat, just nak share apa yang tersirat sepanjang minggu ni:


apa yang menggembirakan:

  • aku baru beli krim sebamed untuk hilang kan parut dani, alhamdulillah da semakin surut. tapi aku tetap akan hunting for elomet!
  • B dapat increment yang menyenangkan hati.
  • BFF aku suda ke Mekah untuk umrah..ahh saya sangat envy T__T
  • aku masih berjaya mengekalkan hubungan baik aku dengan mertua dan ipar duai.
  • mak aku dan yang lain bakal turun ke JB bulan depan.

aku hangin bila:

  • ASTRO janji nak call within 3 days for installation, ni da seminggu haram nak call!
  • rumah sewa aku semakin teruk maintenance nya sehingga sampah merata, no more guarded, anjing meliar x tentu hala.
  • aku ditugaskan untuk pergi kursus yang bakal membuatkan weekend aku pack, dan masa bersama dani is nehi!
  • aku benci kalo keluar malam balik lewat, xde parking di blok rumah aku, akibat satu isi rumah sampai 3,4 biji keta.
  • B mention yang mungkin kilang dia akan tutup setengah bulan akibat tsunami di Jepun menyebabkan pengimportan bahan mentah tergendala.
  • bila aku nak balik KL T__T B busy, aku busy T__T
  • jiran aku cakap, aku dengan B x romantik macam dia dengan hubby dia yang da kawin dekat 10 tahun kawin masih berpeluk cium di public.
  • B bakal balik kelantan sorang2 untuk renew lesen kontraktor. aku dan dani bakal tercicir di JB T__T
  • road tax dengan insuran da nak mati, duit x kumpul lagi.

haha..aku rasa banyak keluh kesah bersama kak esah jer minggu ni. ok la aku nak buat keja ni, eh tapi part yang aku paling takut nak bukak email ni, berdebar tunggu email pending yang berduyun2..arghh..

BTW, enjoy your day semua~~ eh eh jap rasa x best entry xde gamba kan? rasa nak letak gamba dani masa newborn. nampak naive jer, skarang? masyaallah~~

rindu mau beranak lagi

12 comments:

Anonymous said...

banyak kan bersabar ye..... sembahyang 5 waktu jgn lupe InsaAllah semua pejalanan hidup di permudah kan...

afni+hafiz=dani said...

amin amin ya rabbal alamin...

Mr. Z and Mrs. Z said...

rindu nak branak lg tu pling klakar.hehe

mamaelly said...

hihih ada point jiran cakap tak romantik tu yg kelakau tu..peluk cium laki buat ape nak tayang kat orang kan afni...hihihi ntah ape2..

ape lagi... tambah no 2...girl plak..

afni+hafiz=dani said...

Mrs. z, hehe..tu la kdg2 rasa macam bes nak dpt baby baru.

afni+hafiz=dani said...

elly: yeay btol tu elly..sampai tahap tu jiran afni jadi stalker..haha

i wish for girl darling. doa2 la..hehe

KAK RAINBOW said...

cream tu ok ke afni? nurul beli bio oil je utk raina boleh tahan gak lah susut parut tu ingat nak tukar lain

afni+hafiz=dani said...

nurul, afni baru je beli krim tu 2 hari lepas. then trus pas kat pengasuh. sbb most of time dani duk dgn pengasuh. ikut kata pengasuh dani semalam, dia letak krim tu nmpak perubahan. so far afni x belek lg dani btoi2 nk tgk parut dia da kurg ke blom. tapi ramai suggest elomet. better nurul beli elomet.

sharEna said...

elomet utk hilang parut sekali ker? bkn utk hilangkn ruam2 & yg seangkatan dgnnya saje?

afni+hafiz=dani said...

sharena, afni pun x sure. tapi ramai bloggers suggest elomet. sebamed yg afni beli tu pun utk nappy rashes, but bole juga guna utk gatal2 =)

Unknown said...

tak jumpa elomet ke afni kat jb tu
huhuhuhuhu
nak ke??
tapi elomet ni kuat sgt la
mmg pakaikan kat cha
tp tak bleh selalu

afni+hafiz=dani said...

haha..afni x sempat lg nak cari. tu yg main rembat je sebamed. ouh dos dia kuat sgt ke? jadi apa kalo kita apply selalu?