HAPPILY EVER AFTER

Daisypath Anniversary tickers

Iman Dani Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Edna Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Ayra Mohd Hafiz

Lilypie Premature Baby tickers

Sunday, January 23, 2011

senang hati bila tgk dani da merangkak

alahai gembira nya hati mama nie..
aku rasa kalau bab2 nak puji anak nie terpulang la pada individu ok!dan aku cukup yakin yang semua kaum ibu dekat dunia ni akan puji progress anak dia;
"anak i 2 bulan da pandai gelak terkekek-kekek"
"anak i 4 bulan da tumbuh gigi tau, anak u?"
"ouh anak i 6 bulan da pandai papah2 nak start jalan, 8 bulan sure da berlari tu.."

sah2 la mana ada mak-mak yang nk kutuk anak dia sendiri, kalo ada pun,ntah laaa...kalau bole jgn sesekali compare anak kita dgn anak org lain..or jgn la kita ckp yg progress anak org tu lembab la, anak aku da pandai itu ini..contoh nya;

"B, i pelik la anak kak Joyah tu, sebaya dgn anak kita, tapi anak kita da pandai guling2,gelak kuat2..anak dia terkebil2 je i tgk..."

ni pun peringatan utk aku..nasib la B selalu ingtkan aku,"jangan ckp anak org mcm tu, x baik..."

so berbalik pada tajuk sebenar, just nak share yg dani da berjaya merangkak since umur dia dlm 5 bulan lebih mcm tu la..cute plak aku tgk pungkoq dia duk terangkat2. actually, masa dia nk merangkak tu, dia skali blajar nk mengesot.tamak anak aku nie, semua benda nk buat serentak. so kira merangkak CUM mengesot la ni..

"hai mama..mama nak tgk something x?huhu.."

"see..see..what i'm doing?mama boleh?"

"yeah!yeah!berat plak pungkoq i nie!!"

"mama ni kecoh la..kan da x jadi..eee"

"sibuk je mama nie..shuh shuh.."

aku tengok sejak2 dani nak pandai mcm2 ni..lasak bukan main plak dia..guling sana, baling benda sana sini..

aku paling scary,kalo angin tantrum dia da keluar..masyaallah anak la anak..

10 comments:

sarah-najwan said...

setiap anak membesar dgn cara berlainan..

mcm anak akak..seme merangkak umur 7 -8 bulan tau..agak lambat..jalan cepat dlm 11 bulan da jln..

tiba yg bongsu pompuan nih..sethun 2 bulan baru jalan..hehehe..tapi cakapnya cepat sket banding 3 abgnya yg 2 thun baru cakap..

afni+hafiz=dani said...

hehe..tu la kak..lain anak,lain progress nye kan??janji kita sentiasa doakan yg terbaik utk anak kita pun da cukup la =)

iLa SaHaR said...

seronoknya bila dah ada anak... hehehehe

afni+hafiz=dani said...

alhamdulillah =)

Alida Ali said...

Comeinya dani ni...cayok2 nanti leh jln pulak...

afni+hafiz=dani said...

alida: hehe..tq =) tu la..x saba nak exercise kejar die nnt..hehe

shahela said...

tomeynyer dier
tgk mummy la dtg jb erk

afni+hafiz=dani said...

jaga la bdk ni..lasak gile

Puan Jiha said...

wah..dani comel je tonggeng2....my aqeef blom lg... tp guling die laju ayayai

afni+hafiz=dani said...

jiha: haha.dani dulu pun mcm tu..xpe, x lama lg cepat la si aqeef tu tonggeng2 plak. be prepared nnt jiha kena bersilat..haha