HAPPILY EVER AFTER

Daisypath Anniversary tickers

Iman Dani Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Edna Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Ayra Mohd Hafiz

Lilypie Premature Baby tickers

Monday, January 31, 2011

dani first solid food

sabtu lepas aku da start bagi makan kat anak bujang aku.so far aku tengok dia ok je, tapi aku kena rajin la tukar menu untuk dia.kira kalau da pagi aku bagi baby rusk, petang pandai2 la ubah eh, aku try bagi dia mix kentang dengan carrot.

froggie nyum nyum

tapi dani ni jenis mat kepoh sikit, aku duduk kan dia dalam walker, tapi kena lock weh, so set walker jadi rocker..tu pun x boleh duduk diam..pening aku! ni pun sebuk je tangan kanan nak pegang soother dia, yang tangan lagi sebelah sibuk nak pegang botol. FYI, dani ni malas sikit nak pegang botol. dia rela hisap macam tu je,so omak dia la tolong tonggeng kan botol dia..haiyaa

untuk rumah pengasuh, aku bekal kan variety nestum, takut2 dani bosan, susah pulak nanti. harap dani makan dengan sopan. jangan sembur2 tau!

"firstly, kita tepuk2 dulu kotak ni, nak tgk fragile ke x.."

"eh mama, kita kena baca instruction dulu, senang dani nak explain kat mak munah nanti.."

"ouh..macam tu ke..ok ok paham " @~@

ouh sebelum conclude, dani da pandai senyum depan camera..cair hati mama..nyum nyum

dekat JB hujan x henti2, x pasal2 aku satu family pkai baju mcm duk kat oversea..euww

14 comments:

LINA EVERLYNN said...

farleys rusk tu okay tak.lyna mcm takut2 nak kasi baby pegang n mkn sndri..isauuu terlekat...sb hr tu kasi hasif makan..mcm susah jek nk telan..

afni+hafiz=dani said...

ok..tapi sis kena monitor la..takut melekat dkat lelangit die.danials pun da besa, should be ok =) tapi jgn lupa selang seli dgn air tau, so biskut tu x lekat dlm mulut.

ZERO VENDETTA said...

salam perkenalan, singgah membaca kat sini :)

afni+hafiz=dani said...

ZERO VENDETTA: hello =) singgah-singgah la selalu <3

Mama Kembar Tiga said...

tomeinye dani senyum, unty nengok pun cair nih hehehe..

Jiey Mien said...

Berbalas singgah..
=)

Tingat plak masa 1st time Ian mkn solid food.. =)

http://kernakasihkita.blogspot.com

afni+hafiz=dani said...

Mama Kembar 3: olololo mujur anak kita sama2 boy, kalo x da match2 kan da..hehe

afni+hafiz=dani said...

Jiey Mien: hi! best kan moment bg anak makan ni.puas ati =)

J u l i a 。.゜✿ said...

ju bila hafiy dah besar, baru ju tau froggie bowl tu good for baby. =P
ju tak tau lah if afni dah tau ke belum, tapi tempat lekuk kat mata froggie tu sebenarnya untuk bawah dagu baby.. so takda lah makan n meleleh merata. =)

afni+hafiz=dani said...

J u l i a 。.゜✿ : eh yeke? ya allah, afni x tau pun. selama ni afni x bagi dani pegang bowl tu, sebab benda tu macam tajam skit. rupa2 nya ada kegunaan.sempat lagi dani ni..hehe. btw, tengs jue =) mujur jue share dgn afni awal2.

^nanie^ said...

alolololo..comeynyer die..;-)

afni+hafiz=dani said...

^nanie^ : tengs nanie =)

whitelily said...

so comel la ur baby..my bby dulu pun suka makn nestum n biscut fairly.. but bila dh nk setahun nie.. lebih gemar mkn bubur nasi n sup ayam..

afni+hafiz=dani said...

whitelily: hehe..tengs =) bila da makin besa, macam2 la dorg suka mkn.seronok dan puas ati sgt kan tgk dorg membesa sehat <3