HAPPILY EVER AFTER

Daisypath Anniversary tickers

Iman Dani Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Edna Mohd Hafiz

Lilypie Kids Birthday tickers

Iman Ayra Mohd Hafiz

Lilypie Premature Baby tickers

Tuesday, January 18, 2011

aku yang bijak T_T

semalam dani selsema..bukan semalam je, dari jumaat lepas..

mujur dani bukan jenis yg kuat meragam bila sakit..demam ke, selsema ke, dia cool je..kadang2 mama dia yg gelabah lebih2..

so semalam mintak B balik awal, since selsema dani x baik2 gak, nk try pegi klinik. tapi masa pickup dani dkat rumah pengasuh, dani da sehat..x nampak pun hidung dia berair, tp muka dani masam je, senyum xnak, gelak xnak..ayoo..so da alang2 B balik awal, B ajak pegi Tesco.



allooo..masam jer..

pegi Tesco, nothing much. Just window shopping. sampai area bakery items. Si suami yang tau bini dia ni da gila bake2 cake, puding, etc nie pun offer beli barang2 buat cake..happiness..

actually pasal bake2 ni, ada satu cite; aku tgk dalam satu blog nie cara2 buat oreo cheesecake. so sbg fanatik cheesecake, poyo la nk try buat bcos nmpak senang sgt. yang kelakar, terang lagi bersuluh kot ingredients needed:

"80 ml of fresh milk"

so aku punya bijak beli la apa bahan2 yg perlu, so masa beli fresh milk tu tgk la satu kotak bape ml.

"ouh 1 liter, ala..da alang2 die kena guna 800 ml, baik letak je trus 1 liter, beza 200 ml je..lg creamy"

so aku kan bijak, gaul2 la bahan..tapi dalam hati sempat berkata, "eh cakap gelatine ni pekatkan, x nmpk pekat pun, cair lagi ada la"..masa tu rumah da habis kecah cos letak susu 1 liter dalam mangkuk, bila ko pukul2, of cos la terpercik2 sana sini, dinding, kerusi, atas lantai..lepas agak2 siap, terus masuk kan dlm fridge.ikutkan arahan, letak kat bhgn bawah pun ok, lagi sekali aku kan bijak, so x sabar punya pasal, campak la dlm fridge atas,cepat skit beku..

so, esok nye B x sabar nak rasa..bukak2 tgk, cheesecake aku cair je ya rabbi..malu gue

esok nye, tgk balik cara buat cheesecake tu..end up, aku found out yang..

kerana kebijaksanaan aku...

"patut nya letak fresh milk 8o ml je, instead of aku kan bijak letak 800 ml"

x perasan ada satu "0" je, ingat kan "00".. aku kan bijak T_T




12 comments:

mamaelly said...

hhihi lawak..

afni+hafiz=dani said...

da ada 4 mata pun still x nmpak..hehe

nie afni kena tambah power spek kasi tebal lagi.hehe

ciPuding_7 said...

hahaha..
teringat member nk kluarkan duit RM50 tp tertekan 500.. tak pasal2 kena blanja member.. haha..

afni+hafiz=dani said...

tu la..bahaya kan?hehe..confuse la byk "0" nie @~@

misz beauty said...

comel nye anak dear.... nak geget pipi dier...;-)

afni+hafiz=dani said...

haha..sila sila la..

afni pun rasa mcm nk picit2 bdk kecik tu~

Elly Emmy said...

alamak.. frust nya.. byk lebih tuu..

afni+hafiz=dani said...

hehe..bukan sikit2 lebih die.melampau sgt terlebih2..xpe la, 1st try..nnt kalo jadi 2nd try..kita share2 ok =)

aiesya said...

haha...boleh gitu..tu terkejut..cake ape smpi 800ml? hmm

suka baking gak..bahan ade..masa jer takde.. T__T

afni+hafiz=dani said...

hahaha..bila tringat, smpai skang duk gelak..ayoo

Kelab Kembar Malaysia said...

macam buat air susu cheese jer.. hehehe

afni+hafiz=dani said...

huszaini:hahaha..geli dgr